ج مثل جوانی

ساخت وبلاگ
عجب دارم از کسیکه به مهر بالاترازخود امیدواراست چگونه به زیردستش رحم نمی کندعجب دارم از آنکه برزیردست        درنیکی و خیرو رحمت ببستچرا دارد امید آن شخص پست      به نیکی آن کاوزوی برتراستنقل از کتاب هزارگوهر منتخب کلمات قصارنهج البلاغه ص252بارخدایا, ای خدای مهربان , ای خالق کل کائنات , وجودنابسامانی ها, زشتی ها, پلیدی ها, حق کشی ها, استثمارها, بهره کشی ها از مظلومین وستم دیدگان , عدم رعایت حال همدیگروجوسازی ها واهانت های پی درپی , قطع صدای مظلومین ومحرومین توسط ستمگران وظالمان وحرامیان نجومی بگیرخسته ام کرده به توپناه می برم وشکایتم را به درگاه توعرضه می دارم  متاسفانه افرادمتکبروخودخواه وزیاده خواه وشهرت طلب وقبیله گرادربدنه دولتهانفوذدارندوسدراه اجرای عدالت اند وهرگونه تلاشهای مثبت و سازنده راباترفندهای گوناگون خفه می کنند وباحیله ونیرنگ پست های کلیدی را دردست گرفته اندبه زیردستان خود ستم می کنند ومعیشت مردم را به گروگان گرفته انددرگوشه وکنارباتشکیل اتاق های فکر پوسیده تحت عنوان اقتصادآزادورقابت اقتصادی کالاهاراگران کرده وقدرت خرید مردم راکاهش داده اند اکثرمدیران نجومی کشوردرهمین اتاقهای فکرتربیت شده اندوبیش از 30سال است باتفکرپلید وضدمردمی خودبدترین شرایط را برای مردم تحمیل کرده انداکنون دولت مردمی درگروگان این گروه منفوراست توانایی حذف مدیران طاغوتی وکاخ نشین را نداردوجودمدیران نجومی و کارشناسان نجومی دربدنه دولت به نفع دولت ومردم نیست , درکجای دنیامدیران طاغوتی نجومی بگیروزیاده خواهان و کاخ نشینان و حرام خواران به زیردستان خودرحم کرده  اند؟ مگراینهابه رحم اعتقاددارندهمه چیر مدیران طاغوتی و کارشناسان نج ج مثل جوانی...
ما را در سایت ج مثل جوانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : javani20a بازدید : 117 تاريخ : پنجشنبه 26 خرداد 1401 ساعت: 15:36

عجب دارم از کسی که خودش را نمی شناسد چگونه خدایش رامی شناسدعجب زآن که نشناسد او خویش را       نداند تفاوت  کم و بیش راچسان او شناسد خدای جهان       زروی یقین نی بحدس و گماننقل از کتاب هزارگوهر منتخب کلمات قصارنهج البلاغه ص252انسان چگونه موجودی است و چه خصوصیاتی دارد, انسان موجودی پیچیده ودارای ابعادگوناگون است , درموردانسان هزاران مطلب توسط دانشمندان و متفکرین به رشته تحریردرآمده است هرکدام ازاین مطالب بخشی ازابعادانسان است باگذشت زمان دایره شناخت متفکرین درموردانسان گسترده ترمی شود مطالعه بعدمادی انسان ازدیرزمانی است دردستورکاردانشمندان قراردارد اجزای تشکیل دهنده بدن اسان به گونه ای طراحی شده که پیام خاصی برای دریافت کنندگان دارد, تشیکلات پیچیده مغز, سلسله اعصاب , قلب , کلیه ها وسایراعضا برای شناخت دقیق آنهانیازبه زمان بیشتری دارد اگردرمورد تک تک اعضای بدن فکرکنیم وعملکردآن را بررسی کنیم به چیزهای زیادی می رسیم , که چگونه این همه امکانات دربدن بصورت منظم چیده شده وتک تک آنها دقیق کارمی کنند وهنوز کارکرد بعضی از آنهابطورکامل برای دانشمندان مشخص نیست چگونه موجودی بنام انسان با این همه عظمت و توانایی تصادفی و خودبه خودبوجودآمده و آفریننده ای نداشته باشد بنابراین وجودهرپدیده ای درعالم هستی بدون دلیل نیست اگرکمی به اطراف خودبنگریم وبه کالاهایی که ازآن استفاده می کنیم به آنهافکرکنیم آیا این کالاهاسازنده ندارند؟ وجودیک کالانشانگرسازنده آن است , چطورمیشودموجودی بنام انسان سازنده نداشته باشد ؟ اگرخودرا خوب بشناسیم خدایمان را خواهیم شناخت لازمه اصلی خداشناسی خودشناسی است آدرس ماhttp://mamshoug.blogfa.com/http ج مثل جوانی...
ما را در سایت ج مثل جوانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : javani20a بازدید : 109 تاريخ : پنجشنبه 26 خرداد 1401 ساعت: 15:36

جویای آخرت به آرزویش می رسد و از دنیا آنچه برایش مقدرشده باشد به او داده می شودچو باشد کسی طالب آخرت       به مقصود خود اورسد عاقبتزدنیا  برد بهره خویش نیز        به میزان تقدیر  آن با تمیزنقل از کتاب هزارگوهر منتخب کلمات قصارنهج البلاغه ص245آنچه که مهم است داشتن نیت وانگیزه درکاراست , کسی که به عاقبت زندگی فکرمی کند بدین معنی نیست که همه چیز را ترک کند ودرگوشه ای بنشیند ومنتظرروزی باشد , عالم طبیعت محل جنب و جوش وکارو تلاش است بدون فعالیت کسی به جایی نمی رسد پس اساس زندگی درتداوم کارو تلاش استادامه حیات بدون کارممکن نیست باید کارکرد تا به آسایش و رفاه رسید ولاکن دراین رفاه برای انسان اندازه ای معین شده ونمی تواند به چیز های زیاداز حد تعیین شده دست یابد , گاهی اوقات انسان به ثروت هنگفتی می رسد ولی نمی تواند از تمام دارایی خود بطور کامل بهرمند شود وفقط به اندازه تعیین شده دسترسی دارد انسان عاقل وخالص خوب می داند که اموال دنیاماندگارنیست هرچه که دارد باید روزی به دیگران واگذارکند و برود البته منظور این نیست که از کارکردن و تلاش برای تامین معاش دست برداردهدف اصلی تغییردادن جهت کاراست شب روزباید تلاش کنیم ولی هدف و انگیزه مان خدایی باشد و بخاطر خدمت به مردم باشد وکارمان صرفا بخاطر کسب روزی خود نباشد تامین این روزی درجای دیگراست و از دست مان خارج است درظاهر ماازطریق کارکردن به درآمدی می رسیم ولی هزینه کرداین درآمد در دست خودمان نیست درحین اقدام به چیزهای می رسیم که از قبل پیش بینی نکرده بودیم هرچقدر درزندگی دقیق باشیم و تمام مراحل آن رابسنجیم بازهم نمی توانیم بیش از اندازه مقررشده از اندوخته خود بهرمند ج مثل جوانی...
ما را در سایت ج مثل جوانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : javani20a بازدید : 131 تاريخ : دوشنبه 2 خرداد 1401 ساعت: 16:56

آرایش و زیبائی نسب از کسب ادب استگهر را بود زیب و فر از ادب      چه نازی توتنها به اصل و نسبمکن تکیه برفضل آبا خویش       نداری اگر بهره از سعی بیشنقل از کتاب هزارگوهر منتخب کلمات قصارنهج البلاغه ص245منظورازادب برخورد منطقی واصولی بامردم است , اگرکسی قواعد معاشرت را یادگرفته باشد به خوبی می داند که بامردم چگونه باید رفتارکند , دانستن اصول رفتاریک چیز است واعتقاد به آن اصول یک چیز دیگراست دلیل این همه ناهنجاریها درزندگی بخاطر این است که اکثرماها به ظاهر ازادب ومعرفت دم می زنیم ولی درعمل پای بند به آن نیستیم ومنافع مادی مادراین است به همدیگر دهن کجی کنیم وحقوق هم را نادیده بگیریم واین نوع اقدامات زشت وناپسندرا بهترین شیوه میدانیم غارت وچپاول وظلم وتجاوز را یک نوع زرنگی می دانیم درحالی که چنین نیست زرنگی دراین است که به حقوق مردم احترام بگذاریم وبامردم رفتارنیک وپسندیده داشته باشیم ومنافع دیگران رادرنظر بگیریم وگامهای نیک وسازنده درجهت رفع موانع ومشکلات مردم برداریم , وشرایط را برای بهتر شدن اوضاع مهیاسازیم درفکر حل معضلات جامعه باشیم مشکل عمومی مردم را مشکل خودتلقی کرده  ودررفع آن تلاش کنیم دراین صورت است که همه چیز دوست داشتنی وزندگی زیبا ومعنی دارمی گرددودنیا به گونه دیگر می شود بشریت به خواسته ایداه ل خودمی رسد که نهایت آن بهشت برین دراین عالم است افسوس و هزاران افسوس برحال کسانیکه به اصل ونسب وقوم و قبیله خویش تکیه می کنند وبه آن فخرمی ورزند وراه عصبیت را پیش می گیرند وزمین وزمان را برای مردم مکدرمی سازند  ودرفکرترقی و پیشرفت واقعی نیستند وترقی را فقط درازدیاد اموال وداشتن کاخ و ویلاهای گران قیمت می دانند وم ج مثل جوانی...
ما را در سایت ج مثل جوانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : javani20a بازدید : 119 تاريخ : دوشنبه 2 خرداد 1401 ساعت: 16:56

نیش زبان از زخم نیزه سوزناکتراستبتحقیق باشد ززخم سنان      بسوزندگی بیش نیش زبانچو زخم سنان به شود از دوا      ولی نیست زخم زبان را شفانقل از کتاب هزارگوهر منتخب کلمات قصارنهج البلاغه ص246بایدمواظب بود ومراقب, بدون تحقیق وبدون بررسی کامل نباید درمورد موضوعی اظهارنظرکرد, این روزها گفتن وبیان کردن  درمورد موضوعات متنوع مثل آب خوردن برای ما آسان است هرچه دل می خواهد درباره هرکس وهرگروهی می گوئیم وحاشیه ها واثرات آن را درنظر نمی گیریم وبایک حرف خانواده ای را متلاشی می سازیم وبایک حرف همه چیز رابه هم می ریزیم ومردم رادرتنگناقرارمی دهیم , وآنچنان زخمی برپیکراجتماع واردمی سازیم که شاید نتوان با سالهاتلاش آن را جبران کرد میشود یک ساختمان را آنی خراب کرد ولی با اندک تلاش و صرف هزینه ویرانه را از نو ساخت واما اصلاح ویرانی های ناشی از زخم زبان وانتقال گفتاردروغ آسان نیست چگونه میتوان شکستن دلهارا با تهمت های نارواجبران کرد ؟ چرابه خود نمی آئیم چرابه عاقبت کارهافکرنمی کنیم  به چه دلیل هرمطلبی را بدون کنکاش درفضای مجازی و محافل عمومی نقل می کنیم وبه مردم ومخالفان خود طعنه می زنیم  آیا میشود به ما انسان گفت , آیارسالت انسان بودن همین است که ملاحظه مردم را نکنیم دانسته و ندانسته هرچه می بینیم و می خوانیم آن را نشردهیم منظور این نیست که دربرابراعمال ننگین ستمگران وحرامیان , طاغوتیان , گیرندگان و تصویب کنندگان حقوق های نجومی وکاخ نشینان ظالم وغارتگران اموال مردم و اختلاسگران و محتکران سکوت کنیم و چیزی نگوئیم آدرس ماhttp://mamshoug.blogfa.com/https://www.instagram.com/a1341m1368p1372/https://twitter.com/i5z78wsthql5mxn ج مثل جوانی...
ما را در سایت ج مثل جوانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : javani20a بازدید : 114 تاريخ : دوشنبه 2 خرداد 1401 ساعت: 16:56